سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

تایپه‌ 101، بلندترین‌ برج‌ جهان‌

«تایپه‌ 101»، نام‌ برجی‌ است‌ که‌ 508 متر ارتفاع‌دارد و در آسمان‌ شهر تایپه‌ مرکز تایوان‌ سر به‌فلک‌ کشیده‌ است‌. نام‌ این‌ برج‌ بر اساس‌ مکانی‌ که‌ساخته‌ شده‌، که‌ «تایپه‌» نام‌ دارد و به‌خاطر تعدادطبقاتی‌ که‌ 101 طبقه‌ است‌، نام‌ آن‌ را «تایپه‌ 101»گذاشتند.
    این‌ برج‌ در مکانی‌ واقع‌ شده‌ که‌ بسیار زلزله‌خیزبوده‌ و چندین‌ بار در سال‌ دست‌ خوش‌طوفان‌های‌ شدید و گرد بادهای‌ عظیمی‌ قرارمی‌گیرد. همین‌ پنج‌ سال‌ پیش‌ بود که‌ یک‌ زلزله‌سنگین‌ در تایوان‌ که‌ در جنوب‌ چین‌ قرار دارد،رخ‌ داد که‌ جان‌ هزاران‌ نفر را گرفت‌ و یک‌ شکاف‌عمیق‌ در 200 متری‌ این‌ برج‌ ایجاد کرد و دیگراین‌ که‌ سالانه‌ حدود 3 تا 4 تند باد شدید در این‌جزیره‌ رخ‌ می‌دهد و با سرعتی‌ بیش‌ از 250کیلومتر در ساعت‌، آسمان‌ این‌ کشور را طی‌می‌کند. با این‌ اوصاف‌ به‌ نظر می‌رسد ساختن‌برجی‌ با این‌ عظمت‌ و این‌ هزینه‌ در این‌ مکان‌ کارعاقلانه‌ای‌ نباشد; اما سازندگان‌ این‌ برج‌ تمام‌ این‌خطرات‌ را به‌ جان‌ خریدند و تمام‌ نکات‌ ایمنی‌ رادقیقا در این‌ برج‌ رعایت‌ کرده‌اند.
    همچنین‌ گوی‌ عظیمی‌ از جنس‌ فولاد به‌ وزن‌660 تن‌ و به‌ قطر 50 متر که‌ به‌ 16 بازوی‌ کلفت‌فولادی‌ آویزان‌ شده‌ و 8 ضربه‌ گیر آهنی‌ ازپایین‌ نوسانات‌ بیش‌ از حد پاندول‌ جلوگیری‌می‌کنند. این‌ مجموعه‌ یک‌ پاندول‌ را به‌ وجودمی‌آورد و به‌ محض‌ آن‌ که‌ حرکت‌ شدید ناگهانی‌و کوتاهی‌ به‌ برج‌ وارد شود، پاندول‌ به‌ حرکت‌درمی‌آید و با نوساناتی‌ که‌ برخلاف‌ این‌ نوسانات‌وارده‌ ایجاد می‌کند، آنها را خنثی‌ کرده‌ وساختمان‌ را در برابر زلزله‌ و تند بادهای‌ شدیدمقاوم‌ نگه‌ می‌دارد.
    این‌ پاندول‌ توسط مهندسان‌ فرانسوی‌ بسیار دقیق‌طراحی‌ شده‌ است‌.

 

 

 

  

آسانسورهای‌ تایپه‌ 101

    شاید باورش‌ مشکل‌ باشد، اما برای‌ این‌ ساختمان‌101 طبقه‌ که‌ در حال‌ حاضر بزرگ‌ترین‌ برج‌جهان‌ است‌ 1/5 میلیارد یورو هزینه‌ شده‌ است‌.63 آسانسور با سرعت‌ 17 متر در ثانیه‌ در مرکزاین‌ ساختمان‌ نصب‌ شده‌ است‌ که‌ سریع‌ترین‌آسانسورهای‌ جهان‌ می‌باشند و با رکورد هزار متردر هر دقیقه‌... همچنین‌ از آنجا که‌ به‌ پرده‌ گوش‌مسافران‌ آسیبی‌ نرسد، 1/7 میلیون‌ یورو هزینه‌شده‌ است‌ تا آسانسورها از نفوذ هوا به‌ داخلشان‌جلوگیری‌ شود. این‌ آسانسورها مانند کابین‌هواپیماها طراحی‌ شده‌اند که‌ همواره‌ یک‌ فشارثابت‌ درونی‌ دارند، این‌ آسانسورها همچنین‌مجهز به‌ ترمزهای‌ اضطراری‌ بسیار دقیق‌می‌باشند.

    

شناسنامه‌ برج‌ تایپه‌ 101


    ارتفاع‌ کلی‌: 508 متر
    ارتفاع‌ زمین‌ تا سقف‌: 448 متر
    ارتفاع‌ پی‌: 70 متر
    وزن‌ فولاد به‌ کار رفته‌: 107/000 تن‌
    بتون‌ به‌ کار رفته‌: 242852 متر مکعب‌

 

sam


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/16:: 11:26 عصر     |     () نظر

همه می گن پیدا کردن یک دوست خوب سخته  من باورم نمی شد...

 

حالا بعد از گذشت مدتی می فهمم که تو برای پیدا کردن من چقدر سختی کشیدی

 

sam


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/16:: 11:4 عصر     |     () نظر

بنا به درخواست بازدید کنندگان محترم لازم دانستم که عکس های جدید تری را از این مکان جذاب برای شما عزیزان بگذارم.

 

View Full Size Image     View Full Size Image    View Full Size Image   

View Full Size Image        View Full Size Image    View Full Size Image

 

sam

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/16:: 2:9 عصر     |     () نظر

سیاوش


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/15:: 8:14 عصر     |     () نظر

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/15:: 8:10 عصر     |     () نظر

در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی فومن در قسمتی از ارتفاعات پوشیده از درخت های  سر سبز قلعه رودخان بزرگ ترین دژ آجری کشور قرار دارد که مدت ها مرکز فرمانروایان گیلان بوده است.

مساحت قلعه در حدود 50 هزار متر مربع و در ارتفاع 600 متری در بلند ترین نقطه کوه واقع شده است.

65 برجو بارو و دیواری به طول 1500 متر دارد. رطوبت بیش از حد هوا باعث رویش گیاه در لا به لای  دیوار های قلعه و پوسیدگی آنها شده اما با این حال در مقایسه با قتعه های دیگر رودخان سالم مانده است.

برخی بنیاد رودخان را به دوره ساسانیان یعنی قبل از اسلام نسبت داده اند. قلعه در زمان حکومت سلجوقیان تجدید بنا شده است و از پایگاهای مبارزاتی اسماعیلیان بوده است.

برای رسیدن به این قلعه بعد از عبور از شهر فومن و چند روستای دیگر به روستای حیدر آلات می رسیم  که از این روستا تا خود قلعه حدود 5 کیلومتر فاصله است که شامل مسیری زیبا همراه با رودخانه ای کوچک می باشد.

View Full Size Image    View Full Size Image   View Full Size Image   View Full Size Image   View Full Size Image      View Full Size Image   View Full Size Image

 

sam

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/14:: 4:23 عصر     |     () نظر

در اخبار و روایات خواندیم که بلا نسبت شما رویمان به دیوار یک آدم کره ای به خاطر علاقه مفرط به توالت فرنگی (اشتباها آن را به جای توت فرنگی نگیرید!)خانه ای به این شکل ساخته و چندین طبقه آن را به این امر اختصاص داده است! و تازه با افتخار هم گفته (( در توالت به دنیا آمدم در توالت هم می میرم!))

با خودمان گفتیم به حق توالت های ندیده و خانه های نشنیده ! و بازهم از شما چه پنهان به خودمان گفتیم خوب شد این آدم عجیب و غریب در ایران به دنیا نیامد و گرنه بلا نسبت شما چه خانه ای که نمی ساخت؟؟!!

حالا تصور کنید همه از چیزها ی مورد علاقه شان خانه بسازند آن موقع چه اتفاق ها که نمی افتد و شهر به چه شکل و شمایلی که در نمی آید!

 

sam


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/14:: 3:25 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >