سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

امسال کنکور برنامه ریزی شهری، کاملا متفاوت با سالهای قبل برگزار شد. نصف سوالات که مربوط به سالهای قبل بود. نصف دیگر سوالات هم مربوط به خلاصه مباحث ها و موضوعات پیش پا افتاده. اگر بخواهیم کنکور امسال رو با سال قبل مقایسه کنیم :

کنور پارسال : سوالان من درآوردی و خیلی بی ربط به موضوعات شهرسازی (آوردن آب کرج به تهران و سمرقند و بخارا و محور سنگ سیاه و ....) بود. بعضی سوالات هم سلیقه ای و نتیجه ی ذهن مشوش طراح سوال بود : مهترین معضل مدیریت شهری در ایران چیست؟ فکر کنم طراح سوال با سوالات کنکور مثل خاطرات سیزده به در برخورد کرده و فکر کرده یه موضوعی هست که همه میدونن و در جریانش هستن.مثل اینکه چند نفر پارسال باهم دسته جمعی رفتن زیارت و از خاطرات جوونی و سمرقند و بخارا و محور سنگ سیاه و ... صحبت می کردن بعد یکیشون گفته بیاین از همینا امسال سوال در بیاریم.(افتادن از این طرف)

پارسال بهار دسته جمعی...

کنکور امسال : سوالات کاملا با منابع کنکور و سرفصل دروس منطبق بود. اما خیلی پیش پا افتاده. نظریه ی مکان مرکزی کریستالر یک موضوع مهم در برنامه ریزی منطقه هست. به جای اینکه از مفاهیم اصلی مدل و کاربردش سوالی طرح بشه، اسم طراح مدل رو خواستن! همه جا این مدل با نام مدل مکان مرکزی کریستالر اومده یعنی همه می دونن واضع مدل کریستالر هست. پس فرق کسی که کتاب خونده و نخونده معلوم نمیشه .در سایر موضوعات هم همینطور. نمونه ی دیگه برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک هست که به جای سوالات مفهومی از این موضوع روز شهرسازی، پرسیدن در کدام کشورها رواج داره!(افتادن از اون طرف)

خلاصه هنوز کنکوری رو ندیدیم که سوالات مفهومی باشه! یا از خاطرات سیزده به در طراح سوال میاد(سمرقند و بخارا و حافظ شیرازی و...) یا از موضوعات پیش پا افتاده: تئوری مکان مرکزی کریستالر را چه کسی مطرح کرد؟!!!!

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 90/12/3:: 9:30 صبح     |     () نظر