سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

مدل های تصمیم گیری چند منظوره، انقلاب بزرگی در مدل های کاربردی شهرسازی و برنامه ریزی منطقه ای رقم زده اند. با افزایش پیچیدگی های ساختاری شهرها، توسعه ی نرم افزاری دانش شهرسازی و همچنین روشهای نوین جمع آوری اطلاعات، این مدل ها جایگاه بسیار بزرگی در تصمیم سازی و تصمیم گیری پیدا کرده اند.

TOPSIS

یکی از این مدل ها، روش TOPSIS است که رتبه بندی گزینه ها را بر اساس میزان فاصله از حد ایده آل و حد نامطلوب امتیازدهی می کند. آنچه که در این نوشتار مهم است، برنامه نویسی و ساخت این مدل توسط یک متخصص از کشور لیتوانی در محیط نرم افزاری GIS است، جایی که تمامی اطلاعات و تحلیل های مکانی شهرسازی در آن صورت می گیرد. با اضافه شدن TOPSIS به GIS، توسعه ی مقالات و تحقیقات زمین مرجع، کمترین توقعی ست که از متخصصان داخلی کشورمان در زمینه ی شهرسازی و GIS انتظار می رود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 93/2/13:: 11:47 عصر     |     () نظر