سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

یک سلام گرم و پر انرژی به همه ی دوستان خوبم،مخصوصا 86 ها

امروز براتون یک عکس آوردم.این تصویر یک صخره در برمه است.این عکس فقط در یک روز خاص از سال میتواند گرفته شود.در این روز اشعه خورشید با زاویه خاصی بر این صخره می تابد.

خب شاید بپرسید این چه ربطی به شهرسازی داشت؟ باید بگم از اونجا که شهرسازی یک رشته میان رشته ای است(که این جمله را حتما خیلی شنیدید) یک نکته ی خیلی خوب از این عکس والبته عکس بعدی که در ادامه مطلب است می تونیم بگیریم.

این نکته چیزی نیست جز زاویه دید !حتما خیلی وقت ها به یک مشکلی در محیط درس،کار ،زندگی و ... مواجه شدید که هرچه بیشتر روی آن فکر و تلاش می کردید بیشتر احساس می کردید که به بن بست رسیدید و این جمله به ذهنتون می رسید که این کار غیر ممکنه.ولی همچون بزرگان باید به این نتیجه برسید که در این دنیا چیز غیر ممکن وجود ندارد ، و در واقع تنها غیر ممکن، غیرممکن است. پس اگر به مساله ای (سعی کیند به جای کلمه ی مشکل از کلمه ی مساله استفاده کنید چون کلمه مشکل خودش بار منفی دارد و باعث پیچیدگی موضوع می شود) برخورد کردیم وحل نشد بهتر که آن موضوع را از جنبه های مختلف نگاه کنیم شاید جواب در جلوی ما باشد و ما نمی بینیم(فلسفه مشورت و فکر چند نفر به همین علت است که هرکس  مساله را از یک زاویه نگاه میکند)

خب این همه گفتیم که به چه برسیم؟ در واقع وظیفه ما شهرسازان در اینجا چیست؟

ما نباید شهر را هم چون کسانی همانند هوسمان به شکل یک جسم(بدون در نظر گرفتن خواسته های انسانها) و یا همچون جامعه شناسان شهر را صرفا انسان و روابط آنها در نظر بگیریم ، بلکه باید شهر را مانند شهرساز یک محیط با انسان ها ، روابط بین آنها ، عوامل طبیعی و ... ببینیم، و همیشه سعی کنیم به نیاز های همه اقشار جامعه گوش دهیم و تا آنجا که امکان دارد تصمیم هایمون در جهت بر طرف کردن نیازهای اکثریت آنها باشد.

فراموش نکنید که عکس را از زاویه ی دیگر در ادامه مطلب بینید.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 87/12/20:: 8:48 عصر     |     () نظر

                          خیلی وقت شده که مطلب نذاشتیم.اگه کامنت نذارین حق دارین!

سلام به همه ی شهرسازان 86

ورودبه ترم 4 مهندسی روبه همه تبریک می گیم.بعدازیه وقفه ی چندماهه،دوباره مطلب زدیم.اما این مطلب بابقیه فرق داره .اگه نخونین ضرر می کنین.خوب به سلامتی نمره هاهم توسایت واردشده وان شاءالله همه ،نمره های دلخواه اساتید!روگرفته باشن. قبل ازهرچیز بهتره یه کم درمورد ترم 3 صحبت کنیم که اتفاقات عجیبی افتاد.اول ازهمه این که میگن ترم 3 دانشگاه همیشه نحسه.نمره ها هم تعریف چندانی نداره.مثل درس 4 واحدی بیان معماری ! یه وقت فکرنکنین تقصیراستادبود ها ! ازشوخی که بگذریم درکل نتیجه ی اختلافات بین استادودانشجودوحالت داره:درحالت اول دانشجومقصره وحق با استاده،ودرحالت دوم حق با استاده ودانشجومقصره.اماباهمه ی این مسائل توی ترمی که گذشت خیلی چیزایادگرفتیم.

یکیش این بود که درسی که بیشترازهمه روش وقت می ذاریم ، نمره ی کمتری ازش می گیریم(مبانی طراحی 1 و2،بیان معماری ترم پیش واحتمالا طرح 1 همین ترم).پس بنابراحتیاط واجب برای طرح 1،زیادوقت نذارین.روزی 5 ساعت کافیه.

دوم اینکه یادگرفتیم چه طوری کارگروهی انجام بدیم.یه نفرکارمی کنه،یه نفرفایلو می بره سنا،یه نفرپول پرینت میده،یه نفرهم تحویل می ده .

سوم اینکه اگه خواستیم به نحوه ی تدریس استاد اعتراض کنیم،باید بعدازقطعی شدن نمره ها این کاروبکنیم.

درپایان اگر راجع به ترم 3 واتفاقات تلخ وشیرینش نظری دارین بگین.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 87/12/10:: 8:35 عصر     |     () نظر
قابل توجه دانشجویان محترم
هسته علمی بسیج دانشجویی دانشکده هنر ومعماری دانشگاه آزاداسلامی واحد مشهد باهمکاری انتشارات طحان برگزار می کند.
اولین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشکده هنر ومعماری
جدیدترین وبرجسته ترین آثار منتشرشده مرتبط با رشته های شهرسازی، هنر، معماری،طراحی صنعتی وعمران
زمان برگزاری :یک شنبه 11/12/1387 الی 15/12/1387
مکان: دانشگاه آزاداسلامی – مجموعه فرهنگی- محل  نمایشگاه های دائمی
ساعات بازدید : 9 الی 19
بازدید برای کلیه دانشجویان آزاداست .
تخفیف 15 درصد ویژه نمایشگاه

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط 87/12/5:: 10:35 عصر     |     () نظر