سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

با کمی دقت در طرح ها، پروژه ها، مقالات و طرح های توسعه ی شهری کشورمان در زمینه ی شهرسازی متوجه می شویم که انجام طرح های مطالعاتی به خصوص در حوزه ی برنامه ریزی شهری و شهرسازی، تقریبا بدون GIS غیرممکن شده است. سوال اینجاست که این نرم افزار با چه قیمتی در ایران توسط کاربران استفاده می شود؟ 

نسخه ی 10.2 این نرم افزار که به تازگی به بازار ایران وارد شده، تقریبا تمامی نقص های نسخه های قبلی را برطرف کرده و ما به صورت کاملا رایگان و با استفاده از یک موهبت نرم افزاری به نام Crack ار آن استفاده می کنیم. بسیاری از کاربران داخل کشور این نرم افزار را در سطح حرفه ای استفاده و تدریس می کنند اما خیل عظیمی از کاربران خارجی، از این نرم فزار به دلیل هزینه ی بالای آن محروم اند!!! و فقط دانشگاهها و ادارات و شرکت های مشاور نسخه اصلی را خریداری و با مدت زمانی محدود در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند! 

رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور ما، هم سطح نرم افزاری کاربران و متخصصین را بالا برده و هم کمک بزرگی به اجرای طرح ها و پروژه های مطالعاتی کرده است. سوال اینجاست که آیا این موضوع چه وظیفه ی اخلاقی را بر دوش ما گذاشته است؟ فراموش نکنیم زمانی که از این نرم افزار به راحتی استفاده می کنیم، دانش ، وقت، هزینه و تخصص بسیاری از کارشناسان زحمتکش را به صورت رایگان استفاده می کنیم. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 93/4/5:: 12:22 صبح     |     () نظر