سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

شهردار مشهد اعلام کرد: قرارداد تامین واگن  قطار شهری مشهد نهایی و اجرایی شد. مهندس «سید محمد پژمان» عصر دیروز به خراسان گفت: با پیگیری  جدی مسئولان استان روز گذشته LC قرارداد خرید واگن قطار شهری مشهد باز و با قطعی شدن قرارداد با طرف چینی ضمانت نامه شرکت خارجی نیز اخذ شده است.وی افزود: براساس قرارداد منعقده طرف خارجی متعهد شده طی 18 ماه اولین سری واگن های قطار شهری مشهد را تحویل دهد و انشاء الله در 20 ماه آینده مردم مشهد شاهد به حرکت در آمدن واگن های قطار شهری خواهند بود.وی با اعلام این که 15 درصد از مبلغ قرارداد تامین واگن های قطار شهری به عنوان پیش پرداخت به شرکت طرف قرارداد پرداخت شده، افزود: برای تامین واگن های قطار شهری مشهد در دولت نهم 120 میلیون دلار گشایش اعتبار ارزی شده است.

شهردار مشهد اظهار داشت: شرکت «سی. آر. سی» به عنوان کارخانه سازنده واگن در کشور چین طرف قرارداد ما است، شهردار مشهد چندی پیش اعلام کرده بود مشکل قرارداد تامین واگن قطارشهری مشهد این هفته حل می شود. وی گفته بود به علت تقاضای طرف خارجی برای جابه جایی   LC ما بانک مورد نظر خود را که بانک تجارت بود به بانک توسعه  صادرات تغییر دادیم و در اصل قرارداد تغییری حاصل نخواهد شد.

با ثبت شرکت قطارشهری مشهد در سال 74، عملیات اجرایی پروژه قطارشهری مشهد از سال 79 در خط یک آن

 

 به طول 19 کیلومتر حدفاصل انتهای خیابان فدائیان اسلام (نخریسی) تا انتهای بولوار وکیل آباد (سه راهی طرقبه- شاندیز) آغاز و در سال 83 آماده بهره برداری شد. این پروژه طی سال های اخیر درگیر مشکل تامین واگن بوده است. براساس مصوبه 8 تیرماه سال 84 شورای اسلامی شهر مشهد خرید واگن از چین تصویب شد و به دنبال آن تمام تلاش ها برای تحقق این امر آغاز شد ولی با شروع تحریم ها و برخی موانع تحقق قرارداد با موانعی مواجه شده بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 87/6/22:: 9:22 عصر     |     () نظر

درسهای روش تحقیق درشهرسازی وبیان معماری 2کدهای مخصوصی برای ورودی 86دارند.دقت کنیدکدهارواشتباهی برندارید:

روش تحقیق درشهرسازی:

13597 سه شنبه 8 تا12

بیان معماری 2:

13593 یکشنبه 16تا20

13594 دوشنبه 16تا20


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 87/6/12:: 8:44 عصر     |     () نظر
بیشترکلان شهرهای ایران درگیرموضوع جدیدی به نام ساخت شهری جدیدهستند.شهرهای جدید معمولاً با هدف جلوگیری از گسترش بی رویه شهرهای بزرگ و جذب سرریز جمعیت آنها و نیز جلب مهاجرین احتمالی به عنوان موج گیر تأسیس می شوند.
 
 
 در شهرهای جدید فاصله بسیار بیشتر از شهرک با شهر اصلی است و معمولاً خارج از نفوذ شهر هستند. موضوع شهرهای جدید در ایران در حال حاضر یکی از سیاست های اصلی وزارت مسکن در کنار بهسازی و احیای بافت قدیم شهرها به خصوص شهرهای بزرگ و توسعه بیرونی (فیزیکی) شهرهای موجود می باشد که محل بحث بسیاری از کارشناسان اقتصادی، جامعه شناسی، معماران و شهرسازان و... می باشد.در حال حاضر علیرغم تلاش های انجام شده جمعیتی در حدود500هزار نفر در بیش از ده شهر جدید در کشور سکونت دارند و پیش بینی شده است در سال1390این رقم به 5/1 میلیون نفر افزایش یابد.
روند پیچیده تر شدن مسائل شهر و شهرنشینی (به ویژه مسأله مسکن) در سال های اخیر سبب گردید تا سیاستگذاران آمایش زمین های شهری در سطح کشور از اواسط دهه 70 به ایجاد موجی از طرح های آماده سازی زمین و نیز ایجاد شهرهای جدید دست یابند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 87/6/3:: 12:59 عصر     |     () نظر