سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

خیلی از اوقات در نقشه های شهرسازی از طیف های رنگی استفاده می شود. گاهی اوقات از رنگ های متضاد بهره گرفته می شود. نکته این جاست که استفاده از هر نوع ترکیب رنگی در نقشه می بایست با موضوعات مورد نمایش نیز همخوانی داشته باشد. فراموش نکنیم که وظیفه ی ما در GIS   خلق اثرهای هنری و گرافیکی نیست. ما در GIS بیشتر به دنبال موضوعات مهندسی هستیم تا مباحث هنری و سلیقه ای. وظیفه ی ما در نرم افزار GIS، تحلیل و ارائه ی نقشه هایی است که بتوانیم وضعیت کنونی بافت های شهری را تحلیل کنیم، مسائل را حل کنیم و پیشنهادات خود را ارائه دهیم.

 

GIS 10.3

در نگاه جزیی تر، می بایست موضوعاتی را روی نقشه نمایش دهیم و در قسمت راهنما نیز علائم و رنگ های به کار رفته برای موضوعات مورد نمایش را درج و تشریح کنیم. در نقشه های شهرسازی، زیبایی نقشه با خوانایی نقشه بسیار متفاوت است. ما می بایست در درجه ی اول نقشه های خوانا تولید کنیم. در صورت تمایل می توانیم به زیبایی آنها نیز اضافه کنیم، به شرطی که لطمه ای به خوانایی نقشه وارد نشود. استفاده از کادرهای فانتزی، زمینه ی رنگی برای نقشه، نمادهای سه بعدی ، اعمال جلوه های گرافیکی با استفاده از نرم افزارهایی مانند Photoshop روی نقشه هیچ مشکلی را از مسائل شهری حل نمی کند. اما نقشه ی مسیریابی اورژانس در زمان ترافیک حداکثری، با یک کادرو علائم ساده، بدون زمینه ی رنگی یا گرافیک های سه بعدی، بسیار کارآمد خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 93/10/5:: 8:41 عصر     |     () نظر