سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی فومن در قسمتی از ارتفاعات پوشیده از درخت های  سر سبز قلعه رودخان بزرگ ترین دژ آجری کشور قرار دارد که مدت ها مرکز فرمانروایان گیلان بوده است.

مساحت قلعه در حدود 50 هزار متر مربع و در ارتفاع 600 متری در بلند ترین نقطه کوه واقع شده است.

65 برجو بارو و دیواری به طول 1500 متر دارد. رطوبت بیش از حد هوا باعث رویش گیاه در لا به لای  دیوار های قلعه و پوسیدگی آنها شده اما با این حال در مقایسه با قتعه های دیگر رودخان سالم مانده است.

برخی بنیاد رودخان را به دوره ساسانیان یعنی قبل از اسلام نسبت داده اند. قلعه در زمان حکومت سلجوقیان تجدید بنا شده است و از پایگاهای مبارزاتی اسماعیلیان بوده است.

برای رسیدن به این قلعه بعد از عبور از شهر فومن و چند روستای دیگر به روستای حیدر آلات می رسیم  که از این روستا تا خود قلعه حدود 5 کیلومتر فاصله است که شامل مسیری زیبا همراه با رودخانه ای کوچک می باشد.

View Full Size Image    View Full Size Image   View Full Size Image   View Full Size Image   View Full Size Image      View Full Size Image   View Full Size Image

 

sam

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/14:: 4:23 عصر     |     () نظر