سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ

طبق کشفیات باستان شناسان مکانهایی کشف شده که شبیه خانه های امروزی بوده است و در آن کارهایی از قبیل:سکونت_ پخت و پز_ تعلیم و تربیت کودکان- نگهداری از غیر مولدین(سالخوردگان) و... انجام می شده است.

با مرور زمان و پیشرفت علم و دغدغه های کاری مردم کارهای افراد در بیرون از خانه زیاد شده و مردم وقت کمتری را در خانه می گذرانند و به همین علت کارهایی که قبل از این در خانه انجام می شده است به بیرون منتقل میشود که برای مثال کار پخت و پز به رستوران و نگهداری از سالخوردگان به اسایشگاه  سپرده میشود.                    

طی گذشت مدتی دیگر وهمزمان با تکامل علم همان طور که الان کمی مشهود و در آینده نزدیک برای همگان به وضوح دیده خواهد شد کارهای مردم در خانه خودشان و از طریق رایانه انجام خواهد شد در نتیجه مردم وقت کمتری را در بیرون گذرانده و بیشتر وقت خود را در خانه خواهند گذراند در نتیجه اوقات فراغت زیادتری خواهند داشت بنابراین کارهایی نظیر پخت و پزو نگهداری از سالخوردگان و... همانند دوره اولیه در خانه انجام خواهد شد و این یعنی اینکه ما به دوره بازگشت رفته ایم.

نویسنده:SAM


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/10/1:: 12:22 صبح     |     () نظر

شهر دمشق که قدمتش به هزاره سوم پیش از میلاد، پایتخت و بزرگتریظن شهر سوریه و قدیمی‌ترین شهر جهان است که تا امروز به طور پیوسته محل سکونت انسان‌ بوده است. بافت تاریخی شهر دمشق با بیش از 125 عمارت باستانی ارزشمند که به دوره‌های تاریخی مختلف این شهر تعلق دارند، از سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
شهر دمشق در زبان عربی شام خوانده می‌شود. لغت شام از ریشه کلمه شمال در زبان عربی گرفته شده است و از آن جایی که شهر دمشق یکی از شمالی‌ترین شهرهای عربی جهان باستان بوده است، به این نام خوانده می‌شود. اما کلمه دمشق وDamascus که در زبان انگلیسی به این شهر اطلاق می‌شود، ریشه آرامی دارد و به معنای «مکان پرآب» است.
هسته تاریخی دمشق که با دیوارهایی احاطه شده است، در ساحل جنوبی رودخانه برادا واقع شده است. 

 

 

 




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 86/9/30:: 12:1 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7