سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آرمانشهر - وبلاگ خبری تحلیلی شهرسازی
درباره



آرمانشهر - وبلاگ خبری  تحلیلی شهرسازی


مدیر وبلاگ : عبادی[104]
نویسندگان وبلاگ :
نادر ناظمی شیروان[0]

شهرسازی، دانش خوبی ست اما شغل خوبی نیست و گاهی با بدترین اشکال و صفات نامطلوب در حوزه ی اجرایی ترکیب می شود. تاثیرگذاری مثبت در جهت بهبود مطوبیت ها، مهمترین اتفاق خوشایند این رشته است. مسعود عبادی / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری masoud.ipm@gmail.com sharp.iaic@gmail.com
آهنگ وبلاگ
طرح جامع شهر چناران
 در کار گروه مسکن و شهرسازی استان بررسی و نتایج مطالعات آن اعلام شد .
به گزارش خبرنگار موج در مشهد در این کارگروه که فرماندار و مدیران شهرستان چناران نیز حضور داشتند مشاور طرح جامع شهرستان نتایج مطالعات این طرح را ارائه کرد و نظرات و پیشنهادات اعضای کار گروه و مدیران شهرستان نیز مورد بررسی
وارزیابی قرار گرفت.
برج رادکان
مشاور طرح جامع شهر چناران گفت: در این طرح تأثیر و گستره شهر مشهد بر شهر چناران بررسی شده و در رشد کالبدی و توسعه این شهر تأثیرگذار است.
محمد شفیعی کاربری های آموزشی شهر چناران را58 هزار متر عنوان کرد و افزود: سرانه آموزشی این شهر 2.65 مترمربع به ازای هر نفر است که در مطالعات طرح جامع سرانه هایی مانند بهداشت و درمان، فضای سبز و... بررسی و اصلاح شده است.
مشاور طرح جامع چناران به کمبودهای شبکه عبور و مرور اشاره کرد و اظهار داشت: معابر این شهر نیاز به افزایش ندارد.
وی با اشاره به پیامدهای انتقال کارخانه قند چناران از مرکز شهر تصریح کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از مردم ساکن در این شهر در این کارخانه شاغل اند در مرحله اول به نظر می رسد با انتقال کارخانه، تعدادی فرصت شغلی از بین می رود اما بر اساس تحقیقات انجام شده، انتقال کارخانه نه تنها موجب از بین رفتن فرصت های شغلی نمی شود بلکه موجب رونق و توسعه بخش هایی مانند حمل و نقل و... خواهد شد.
مشاور طرح جامع چناران حریم کنونی این شهر را 17هزار هکتار عنوان کرد و گفت: مساحت حریم فعلی شهر 20 برابر است در حالی که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی (قانون) نباید بیش از 5 برابر باشد.
وی با بیان این که مساحت حریم شهر چناران به 4 هزار و 200 هکتار کاهش می یابد، افزود: با کاهش محدوده شهر چناران برابر قانون، شهرک صنعتی نیز از محدوده شهر خارج می شود.
مشاور طرح جامع چناران خاطر نشان کرد: علاوه بر ضوابط و مقررات پیشنهادی از جمله تراکم و سطح اشغال، پدافند غیرعامل نیز در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که در حال حاضر در این شهر حدود 41هزار نفر جمعیت ساکن هستند گفت: در افق 10 ساله پیش بینی شده است جمعیت این شهرستان به 58 هزار نفر برسد.
در ادامه فرماندار چناران گفت: برداشت های مشاور طرح جامع به روز نیست و تغییرات به وجود آمده در شهر با این گزارش مغایرت دارد.
این مسئول به شهر جدید گلبهار که در مجاورت این شهر قرار دارد، اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهر چناران یک طرح استانی نیست بلکه یک طرح ملی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: با تصویب طرح جامع شهر چناران، طرح جامع تمام شهرهای استان به جز سبزوار که آن هم در دستور کار قرار خواهد گرفت به تصویب رسیده است.
سعید حسین پور افزود: مطالعات طرح جامع شهر چناران در خصوص جمعیت، محدوده و حریم، کاربری، خیابان ها، بحث های ترافیکی و... مطرح و بررسی شد.این مسئول خاطر نشان کرد: تا زمانی که طرح جامع این شهر به تصویب نرسیده است بر اساس محدوده طرح هادی اقدام می شود.
لینک خبر: http://www.mojnews.com/print_page.asp?Id=184662

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط عبادی 88/5/30:: 6:26 عصر     |     () نظر